Bifengxia Panda Base 5

Bifengxia Panda Base 5 Gisteravond zijn we met z'n allen naar de Panda Bar geweest, de bar zit gelijk achter het hotel, ideaal, echt een bar kun je het niet noemen, het was een soort van grote veranda die ze omgebouwd hadden tot een bar maar qua drinken kon je er alles krijgen, bier, wijn, cocktail, Breezers en oom sterke drank zoals vodka en Bacardi. De bar is open van 18.00u tot 23.00u en wordt gerund door één van de verzorgers in het park haha... Mr. Tom Tao. Het was een leuke avond en gaan zeker deze week terug ???? Vanochtend tijdens het schoonmaken van de buitenverblijven begon het opeens te regenen helaas maar aan het eind van de ochtend werd het weer droog. Er zouden vrijwilligers bij komen alleen bij mij, Li en Mr. Hu niet, we waren met ons drieën, helemaal niet erg want dat betekent dat ik de drie panda's helemaal voor mezelf heb haha... Vandaag is de nationale feestdag(en) begonnen en het was al ontzettend druk om 8.30u. Omdat het had geregend was alles wederom spek glad en bij onze tweede voeding liep Mr. Hu met zijn schaal met panda cake en winterpeen richting de panda's en riep mij dat het tijd was om te voeren dus ik liep alvast het pad op naar boven welke met een ketting over de lengte is afgeschermd om de toeristen te laten weten dat ze daar niet mogen komen. Hij zag mij boven aanstaan en nam een sprint naar boven, hij wou over de ketting springen maar bleef haken met één voet, je raad het al, hij ging compleet onderuit, gestrekt en de panda cake en winterpeen vlogen door de lucht. Ik kon het niet opbrengen om naar beneden te lopen, het was zo'n komisch gezicht, gelukkig had hij zich verder niet bezeerd. Na de lunch toen we terug waren op de panda base werd het alleen maar drukker, niet normaal hoeveel mensen er liepen. De shuttle busjes reden af en aan, we hadden 2 bus stops voor onze werkplek. De panda base ligt trouwens hoog in de bergen, we zitten hier zo'n 1600meter boven zeeniveau en de wandeling vanaf het hotel naar de base duurt ongeveer 20 minuten, uphill en downhill, Sean en ik zitten het verst weg, helemaal achter in het park. We lopen het traject 4 keer per dag dus ik ga ervan uit dat ik superfit weer thuis kom ???? Het trouwens helemaal niet koud hier, we zitten in t-shirt buiten alleen de luchtvochtigheid is meer als het geregend heeft, onze werkplek heeft ook een naam trouwens, kwam ik na een week pas achter haha.... Het heet 'New Leopard Mountain'. Omdat we zo achter in het park zitten kunnen we de leeuwen s'ochtends en aan aan het eind van de middag horen grommen, er zit nl een dierentuin naast de panda base, Sean, Evalina en ik willen er van weekend naar toe. Gisteren zijn er twee nieuwe panda's geboren, we hebben ze nog niet gezien, de eerste 2 weken houden ze ze weg van het publiek. Ik hoop dat ik ze nog te zien krijg voordat ik vertrek. Een panda heet trouwens 'Da xiong mao' in het Chinees, wat grote beer-kat betekent. Een panda kan maar 1 meter ver kijken, verder weg is alles wazig, ze hebben ontzettend gevoelige oren, moet natuurlijk ook wel als ze maar een meter kunnen kijken, alles gaat op het gehoor. Baby panda's blijven een jaar lang melk drinken bij hun moeder en gaan dan leren bamboe eten zoals Shi-Le, hun ogen gaan na 4 weken open. Panda's leven alleen, ze kunnen niet in groepen leven, hier in het park hebben ook alle panda's hun eigen buiten en binnenverblijf. Het is één keer gebeurd dat er in het park twee panda's per ongeluk bij elkaar konden komen, ze gaan geheid vechten en net zolang totdat er één dood is, gelukkig is het hier niet zover gekomen maar één van de panda's was behoorlijk gewond, de hele zijkant van zijn gezicht was open gereten. Panda's houden van koud weer, liever te koud dan te warm, als het echt heet is (en dat kan het hier worden) hebben de panda's airconditioning in hun binnenverblijf. Ze kunnen ook zwemmen, geen lange afstanden maar als ze een rivier over moeten steken doen ze dat. Ze kunnen ook best oud worden, in het wild is dat gemiddeld 19-24 jaar en zoals hier in het park kunnen ze max. 37 jaar oud worden, er zit ook een panda in het park hier, zij is 25 jaar en houdt niet van mensen, ze wordt dan ook apart gehouden. Bij honden en katten moet je de leeftijd vermenigvuldigen met 7, bij panda's is dat met 3 vermenigvuldigen. Ze eten ongeveer 20 kilo bamboe haha....kun je nagaan hoeveel bamboe wij dagelijks moeten slepen! en ik heb 3 panda's te voeren ???? Vanavond gaan we een race doen, Lee noemt het de 'Olympic Games' blijkbaar gaan we van alles met Chinese stokjes doen zoals wie het snelst pinda's kan oppakken met de stokjes, we zullen zien. Voor nu genoeg, begreep dat het verhaal van het weekend te lang was? Hihi....we hebben ook zoveel gedaan toen maar goed morgen meer nieuws. Signing out, laterrrr.... -liefs Theda-

Reacties

Reacties

Annechien

Hallo Theda,
Een gezellige boel als ik dat zo lees,mooie verhalen en een wel zeer apart land haha,geniet van alles.

liefs Annechien

Theda

Het is zeker een apart land, leer steeds meer ongewone dingen haha.... Maar het is super leuk :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active