Bifengxia Panda Base 11

Bifengxia Panda Base 11 Vanmorgen rond 5.00uur werden we opgeschrikt door een aardbeving, ik lag te schudden in m'n bed, Evelina en ik keken elkaar aan zo van 'wat was dat in godsnaam' het duurde misschien 30 seconden, niet lang dus maar zeker een rare gewaarwording. En dan te bedenken dat het hotel één grote beton blok is wat staat te schudden, heel raar. Ik had het gevoel dat mijn bed werd gelift en heen en weer geschud werd. Omdat we lagen te slapen duurde het even voordat het doordrong maar na een half uur zijn we beide weer in slaap gevallen. Op de panda base vroeg Mr. Hu of we de aardbeving ook hadden gevoeld, ik vroeg hem of het vaker gebeurd, of het normaal is hier, 'niet zo vaak' zei hij 'de laatste was vorig jaar en was een 6.6 waarbij heel veel mensen slachtoffer zijn geworden. We hopen dat het bij deze ene aardbeving blijft. Er was dan ook geen elektriciteit in het hotel of op de Panda Base. We hadden er vanochtend 9 vrijwilligers bij waarvan 3 van de groep die gisteren is gearriveerd en 6 kinderen van ca 14 jaar, zij zitten op een internationale school in Shanghai, ze zij er alleen vanochtend. Er zat ook een jongetje bij uit Nederland, zijn vader werkt in Shanghai vandaar dat hij daar op school zit. De 3 vrijwilligers van de grote groep blijven alleen vandaag en morgen, zij vertrekken vrijdag weer naar Chengdu ???? dat vertelde de Nederlandse meisje mij dussss....dat betekent dat ik op de laatste dag van mijn verblijf hier de panda's helemaal voor mezelf heb woo-hoo.....i'm so happy ????. Met het schoonmaken van de buitenverblijven en binnenverblijven ha ik de 3 vrijwilligers erbij en Mr. Hu vroeg of ik hun 'teacher' wou zijn. Het zijn 2 Zweedse meisjes (nichtjes) en het Nederlands meisje dus, ze zijn ontzettend aardig en gaan met z'n vijven een rondreis maken door China. Sean had de 6 kinderen en vertelde dat ze het vies vonden om de panda poep op te ruimen haha.... Het begon vanochtend te regenen toen we op onze locatie waren en het heeft de hele dag geregend dus hebben Sean en ik 3 keer de shuttle bus genomen. Omdat het een wandeling is van 20 minuten en we al helemaal doorweekt waren vanochtend hadden we geen zin om nog 3 keer door de regen te lopen, was wel even lekker met de shuttle bus. S'middags heb ik Sean wederom geholpen en heb Hui Hui en Yi Bao gevoerd, die zijn ook zo leuk ????. Om 17.30uur gaan we dumplings maken met de hele groep en vanavond is er weer Chinees les, het zal wel dezelfde les zijn die wij hebben gehad omdat er een nieuwe grote groep is maar dat maakt niet, altijd leuk. Eind van de middag heb ik afscheid genomen van Li, want ze ging naar huis en komt pas volgende week weer terug. De verhalen worden steeds korter haha.... Het is dan ook elke dag hetzelfde hihi.... Als ik weer iets nieuws heb laat ik het horen. - Liefs Theda -

Reacties

Reacties

Frauke

De reacties op je verhalen worden ook minder haha.
geniet nog van je laatste paar dagen bij de panda's en we zijn blij als je maandag weer thuis komt! Amber belt je steeds op op haar eigen telefoon haha.
xxx

Theda

Hey Sis, ja inderdaad haha....het wwordt een beetje gewoon dus inderdaad weer tijd om thuis te komen. Amber kan maandag om half 8 avonds bellen, als het goed is heb dan net mn bagage terug haha.,.. Dikke kus en tot snel

Sandra

We lezen met veel plezier je verhalen hoor! Geniet nog maar even van de laatste dagen! X

Karen

Super verhalen! Alleen zo'n aardbeving lijkt me best eng.
Geniet nog van je laatste dagen! Ik ben blij dat je er volgende week weer bent. ;-)

Theda

Dank jullie wel Sannie en Karen, ga ik zeker doen!
Tot volgende week. :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active