Bifengxia Panda Base 12

Bifengxia Panda Base 12 De laatste 2 dagen waren super! Het was heerlijk rustig in het park, weinig toeristen. De 2 meiden uit Zweden en het meisje uit Nederland waren donderdag voor het laatst en volgens mij hadden ze er niet zoveel zin in. Ik vroeg of ze blij waren dat het hun laatste dag was, 'jaa...gelukkig wel' zeiden ze in koor, haha.... Als je zo kort bent dan wen je niet echt aan de mensen hier en de panda's en natuurlijk het werk, ik ben heel blij dat ik voor 3 weken gekozen heb en niet 2 weken. 2 weken is echt te kort, de eerste week is niet eens een volle week, je begint pas op woensdag met werken. S'avonds na het avond eten kregen we weer Chinees les, samen met de andere groep, nouja een paar van de andere groep, het grootste gedeelte van de groep ging liever naar de Panda Bar, bier drinken en kaarten hihi... Sean, Evelina en ik kregen advanced les van Lee. Dit keer alles over voedsel en drinken, wat wat heet en hoe uit te spreken en volledige zinnen, erg leuk. Aan het eind zei ze dat we alle drie geslaagd waren ???? Gisteravond ook met Lee afgesproken hoe naar Chengdu te gaan, een paar van de andere groep gaan zaterdag ook weg alleen de bedoeling is dat we met onze bagage de berg op moeten lopen, dat een shuttle bus pakken naar de ingang, daar weer overstappen op een andere bus naar Ja'an en dan in Ja'an weer een ander bus pakken naar Chengdu. Eigenlijk zag ik dat niet zo zitten dus ik heb Lee gevraagd om een taxi (busje) voor mij te regelen die mij gelijk naar Ja'an brengt en vanuit daar op de bus naar Chengdu, die me naar het hotel brengt. Voordeel is dat ik maar één keer hoef over te stappen en de taxi haalt me voor het hotel vandaan, dus niet sjouwen met m'n bagage de berg op en 3x overstappen. De taxi chauffeur gaat een bus ticket voor me kopen, ook handig want dan weet ik ook gelijk welke bus ik moet nemen. En nog een voordeel, ik ga een uur later vertrekken dan de rest, taxi komt om 9.30u en de bus naar Chengdu vertrekt om 10.30u, niet lang wachten in Ja'an en kan het iets rustiger aan doen in de ochtend, en aangezien ik niet zo'n ochtend mens ben is dat natuurlijk heerlijk hihi... Nadeel is dat ik de taxi zelf moet betalen, de bus naar Chengdu wordt door de organisatie betaalt. Alleen de taxikosten is echt een schijntje, 60 yuan ( zo'n 8 euro ????) daarvoor ga ik echt niet sjouwen en 3x overstappen. Daarbij komt dat de 60 yuan door drieën wordt gedeeld want Sean en Evelina gaan met me mee naar Ja'an waar ze me uitzwaaien als de bus vertrekt, lief hé? Daarnaar gaan ze naar de supermarkt chocola inslaan hihi.... Dus eigenlijk kost de taxi mij zo'n 3 euro, wat een leven ????. We hebben de andere mensen gevraagd of zij ook niet liever mee wilden met de taxi maar toen ze hoorden dat ze de taxi zelf moesten betalen zeiden ze 'nee, laat maar, we gaan wel met de bus' oké zei ik maar de taxi is echt niet duur, Lee heeft ze ook nog een keer gevraagd maar ze wilden niet, ze willen niet zelf betalen. Vrijdag was een leuke dag behalve S'middags want toen begon het te regenen, zo jammer. Ik vroeg Zhang Le waarom het uitgerekend nu regent, 'dat komt omdat het jou laatste dag is hier, het regent tranen' zei hij haha.... Heb heel wat foto's gemaakt en m'n 16 GB kaart was vol vanochtend dus ben aan de tweede 16 GB begonnen ????. Vanmiddag heb ik Bai Yang, Qian Qian en Shu Qin gevoerd ???? en daarnaar ben ik nog met Sean naar de andere panda's gegaan. Zhang Le vertelde dat Hui Hui morgen vertrekt uit het park, hij wordt naar een andere panda opvang/project gebracht, Sean was een beetje verdrietig want Hui Hui is zijn favoriet. Daarvoor in de plaats komen er wel weer andere panda's in het park. Mr. Hu is vanmiddag ook vertrokken, hij ging eindelijk na 3 weken naar huis. Dus vanmiddag waren er maar 2 verzorgers, meer is ook niet nodig aangezien de 7 panda's alleen maar Panda cake en winterpeen of appels krijgen en nog één keer nieuwe bamboe. De laatste keer voeren, natuurlijk mijn panda's gedaan en ik moet zeggen dat het oké was. Ik heb het ontzettend leuk gehad hier, een hele ervaring en zou het zo weer doen maar na drie weken is het ook weer leuk om naar huis te gaan. Ik ga de panda's zeker missen maar heb genoeg video en foto materiaal om terug te kijken ????. Het was een geweldige ervaring en hele mooie herinneringen die ik nooit zal vergeten! Vanavond alvast zover inpakken en morgen lekker naar Chengdu, nog 1 1/2 dag om te shoppen hihi..... Tot zover mijn adventures in Bifengxia Panda Base! Ik meld me weer vanuit Chengdu. - Liefs Theda -

Reacties

Reacties

jan w

fijn dat je maandag weer thuis bent ,voor mij altands.
goede terugreis.

Theda

Dank je wel paps! :)

Sandra

Goeie terugreis gewenst! Tot volgende week! X

Theda

Thanks Sannie. Tot volgende week

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active