Chengdu - laatste dag!

Chengdu - laatste dag De laatste dag is aangebroken, helaas. Gisteren goed geslapen in Mrs. Panda hostel, fijne bed. Heb een nachtkastje en een bureau met stoel op m'n kamer, ik wou gisteren het bureau even verplaatsen. Het bureau stond aan één zijde tegen de muur en ik wou het verschuiven zodat ik de stoel ernaast kon zetten, ging heel gemakkelijk, niets aan de hand, alleen toen ik de stoel naast het bureau wou zetten zag ik iets groots op de witte muur zitten, iets bruins en harig! Inderdaad een spin en niet een kleintje ook, als ik er aan terug denk begin ik weer te rillen. De spin leek op een vogelspin alleen was ie plat. Ik dacht eerst dat de spin dood was, dat ie tussen het bureau en de muur was doodgedrukt maar toen ik dichterbij kwam bewoog de spin brrr....heb eerst iemand erbij gehaald want no-way dat ik die spin liet zitten. Ik naar de receptie vertellen dat er een grote spin op m'n kamer zit, het meisje van de receptie riep er een jongen bij en hij vroeg gelijk 'you want change room?' Haha... 'Nee hoor' zei ik tegen hem, 'wil alleen maar die spin uit m'n kamer want zo ga ik echt niet slapen'. Die jongen met me mee, ik hoopte alleen niet dat de spin zich verplaatst had, had m'n bagage al wel vast dicht gedaan dus daar kon ie niet in hihi... Maar de spin zat gelukkig nog in het zelfde hoekje, 'mag ik hem doodslaan?' Zei de jongen? 'Alsjeblieft' zei ik want om de spin er levend uit te halen was geen optie, te groot en te snel en ik wou zeker weten dat ie uit de kamer zou zijn. 'Oké' zegt de jongen, 'You may want to leave, you don't want to see this'. Heb maar gedaan wat ie zei. Ik weet het, wel zielig maar het was niet anders, het was of de spin of ik haha....heb wel heerlijk geslapen. Vanochtend eerst een kop koffie gehaald bij MaanCoffee en daarnaar bij de rivier genoten van de dansende mensen en Tai-chi en banalers wat ze nog meer deden, leuk hoor om te zien. Daarnaar de stad in geweest en wezen shoppen, oa in de PC Hoofdstraat van Chengdu met Versace, Prada, Louis Vuttoin (of zoiets), Ralph Lauren en natuurlijk Gucci, helaas niets gevonden, zag er nogal goedkoop uit haha... Verder nog in een mega grote shopping mall geweest. Had ik denk ik ook nog niet verteld, de medewerkers van de grote winkels, restaurants, banken, hotels enz krijgen, voordat ze beginnen met werken, een peptalk van de eigenaar of manager, ze staan dan op een rij voor de winkel of iets anders en de eigenaar of manager spreekt ze toe. Zag ik toevallig vanochtend weer toen ik opzoek was naar een 'matong' (western toilet :) hij sprak nogal luid (doen Chinezen over het algemeen) en wat ie allemaal zei heb ik geen idee van maar toen ik de wc had gevonden en terug liep was hij nog bezig met zijn peptalk haha... Het personeel staat niet gewoon in een rij naast elkaar, nee ze staan heel netjes, met de juiste afstand tussen elkaar, naast elkaar met de voeten gesloten en de handen voor het lichaam gevouwen. Op 'Tempel Square' (groot plein met eronder en groot winkelcentrum) wederom weer een fotoshoot gehad, dat was echt de laatste keer, ben er nu klaar mee! Als je in de stad loopt voel je je heel veilig, althans ik wel, er loopt of staat ook overal politie of in combinatie met militairen (kan ook de Chinese marechaussee zijn, geen idee) sommige van hun dragen grote wapens, ze lopen of rijden in het rond, met fiets, motor, auto of zo'n elektrische tweewieler waar ze op staan (sorry, ben de naam effe kwijt). Op 'Temple Square' staat zelfs een soort van pantserwagen, daar zitten ook militairen in en de politie houdt regelmatig mensen aan om te checken wat ze in hun tassen en trolleys hebben zitten. De criminaliteit is dan ook erg laag in China maar hoorde dat het komt vanwege de zeer zware straffen die de mensen krijgen als ze iets illegaals begaan. Af en toe kom je een groepje militairen tegen die in looppas met grote geweren door de stad marcheren, best wel indrukwekkend om te zien aangezien je bij ons nauwelijks politie ziet hihi... Vanmiddag terug in het hostel heb ik gelijk een taxi geregeld voorzorgen vroeg, Lee stelde voor om met m'n bagage en al op straat een taxi aan te houden, was goedkoper zei ze. Ze had me de tekst die ik moest zeggen tegen de chauffeur geleerd en ik weet ook precies wat ik moet zeggen alleen als die chauffeur iets vraagt in het Chinees heb ik geen idee wat ie zegt en toen zag ik vanmiddag dat de hostel ook een taxi service heeft, voor €3,- meer halen ze me uit de hostel dus dat maar gedaan. Wie weet hoelang ik aan de straat moet wachten voor een taxi, nu is alles geregeld en kan ik rustig genieten van m'n laatste dag hier. Nu heerlijk chillen bij MaanCoffee met koffie en een 'Mixed Berry Waffle' heerlijk :) hij is mega groot die waffle, denk ook niet dat ik hem op krijg maar hij smaakt heerlijk. Zal proberen om nog wat foto's te plaatsen. Tot zo ver mijn China avontuur, het was een geweldige ervaring en kan het iedereen aanraden. Een unieke en zeer bijzondere kennismaking met China en de ontmoeting met de panda's van zo dichtbij heb ik in m'n hart gesloten en zal ik nooit vergeten :) Bai Bai vanuit China en tot gauw in Nederland. - Liefs Theda -

Reacties

Reacties

Myron

Geniet nog van je laatste dag! Leuk dat we je konden volgen! Je hebt leuk geschreven! Idd een hele ervaring die je niet zal vergeten! Een fijne terugreis gewenst! Groetjes myron

Theda

Dank je wel Myron! Jij een hele prettige en leuke zwangerschapsverlof.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active