Bifengxia Panda Base 10

Bifengxia Panda Base 10 Gisteravond waren er 2 honden in het hotel, een kleintje op de eerste verdieping en een grote hond op onze verdieping, de 2e, het was een zeer grote hond, zeker groter dan Koda, was grijs en wit met donzig krullend haar, het was nog een puppy zeiden ze. Beide honden liepen lekker los in het hotel alleen de grote hond werd na het avondeten naar zijn kamer gebracht ( de hond had nl een eigen kamer haha...) en de eigenaars gingen met de auto weg. Omdat het nog een puppy was begon ie met blaffen en heeft de hele avond, tot ca 23.00uur geblaft. Wij zaten op de 3e verdieping, in de activity room, film te kijken maar we konden het bijna niet verstaan, zo ging die hond tekeer. Ik heb de hond tijdens de nacht niet meer gehoord maar Sean sliep in de kamer er naast en vertelde vanochtend dat hij niet veel slaap heeft gehad vanwege de hond. Gelukkig vertrokken de mensen met de honden vanochtend. Het kan ook allemaal in dit hotel of in China moet ik zeggen want niemand anders keek er raar van op dat er 2 honden losliepen in het hotel, af en toe de keuken in liepen enz. haha.... Vanochtend waren Mr. Hu, Li en ik alleen, geen vrijwilligers vandaag ???? en heb 5 panda's gevoerd, dat was geweldig, eerst Bai Yang, Qian Qian en Shu Qin en daarnaar Hui Hui en Yi Bao, Sean heeft Cui Cui en Xi Mei gedaan, super ochtend! Bij de lunch hebben we kennisgemaakt met 16 nieuwe vrijwilligers, grote groep. Sean en ik hopen dat er niet te veel vrijwilligers op onze werkplek komen. Er zit ook een Nederlandse vrouw bij, zij doet een ander programma, nl rondreizen door China, ze blijft dan ook maar 2 dagen op de panda base, ze vertrekt vrijdag weer. Verder 4 personen uit Zweden, Frankrijk, Duitsland, Engeland en Nieuw Zeeland. We werden overspoeld met vragen, één van de Zweedse vroeg of ze de panda's mocht knuffelen, nee zeiden we waarop ze gelijk zei 'dan wil ik naar een ander project' haha.... De Engelsen vroegen gelijk 'waar is hier een bar' haha.... We vertelden over de Panda Bar, niet echt een bar maar wel gezellig en lekker dichtbij, maakt niet uit zeiden ze zolang we er maar bier kunnen drinken hihi... Vanmiddag kwam Mr. Hu met een plastic zakje naar me toe lopen en ik dacht dat er stukjes fruit inzaten, hij vroeg of ik ook wat wilde maar toen ik bijna wat wilde pakken zag ik iets raars in de zak dus ik vroeg hem wat erin zit, 'kip' zegt hij 'en chili en...' En toen zag ik het, het was inderdaad kip maar alleen de poten, incl. tenen en nagels er nog aan, zaten erin. 'euhmm....nee dankje' zei ik tegen Mr. Hu en hij kijkt me aan en begint heel hard te lachen, 'sorry' zei ik tegen hem 'dat kan ik niet eten' hihi..... Daarna kwam Zhang Le naar me toe met deze keer wel een stuk fruit, ik vroeg hem of het grapefruit was want het was best een grote part fruit, 'ja' zegt ie dus ik denk dat zal wel lekker zuur zijn maar dat was het helemaal niet, eerder zoet, ik vraag me ook af wat voor fruit het was want grapefruit was het zeker niet hihi... Zo zitten we s'avonds ook vaak met het avondeten, en ook met de lunch trouwens, dingen te eten waarvan we geen idee hebben wat het is, is het vlees of is het kip of iets anders?? De groenten die we eten zien er soms raar uit, bij sommige heb ik het gevoel dat ik de steeltjes eet van de groente maar goed over het algemeen is alles wat ze klaar maken heerlijk en ik ben er zeker nog niet flauw van. Omdat het zo rustig was vanmiddag begonnen de verzorgers een beetje te ouwehoeren, Mr. Hu en de 'crazy guy' (Zhang Le) begonnen met armpje drukken en later klom Zhang Le in de boom voor onze werkplek en ging daar zitten, ik vroeg hem of hij een panda wou na doen, 'ja' zegt ie waarop ik hem een grote tak bamboe bracht in de boom hihi....later kwam er een paar toeristen aan te kijken bij Shu Qin want die lag op z'n plateau te slapen, zie ik opeens één van die toeristen een hele lange bamboe stok pakken dus ik dacht ik ga even kijken wat ie van plan is, niet dat ie Shu Qin met een stok probeert te porren. Ik liep er langzaam naar toe en de toerist begint openend in het Chinees tegen me te praten en te wijzen in Shu Qin buitenverblijf maar goed ik kon er niet veel van maken en hij bleef maar wijzen naar beneden en naar z'n pols dus ik dacht dat ie zijn horloge was verloren maar die had ie nog om. Ik zei tegen hem (in het Engels) 'ik roep iemand die Chinees praat, oké?' Haha....bleek achteraf dat hij zijn armband in de buitenverblijf had laten vallen. Mr. Hu proberen Shu Qin naar binnen te lokken zodat we in het buitenverblijf konden maar al wat kwam, geen Shu Qin, ze keek af en toe op, alsof ze wou zeggen 'ik lig lekker te slapen ja, laat me met rust' hihi.... Uiteindelijk heeft de man zijn armband er wel uitgekregen met de stok ???? eind goed al goed. We hebben 2 beveiligers op onze werkplek lopen om te voorkomen dat de mensen rare dingen gaan doen, en dat doen ze, of er nou een afscheiding zit of niet ze proberen zo dicht mogelijk bij de panda's te komen, ook kinderen worden door hun ouders over het hek getild waar ze op een klein stukje gras kunnen staan en dan is het zeker 2 meter recht naar beneden. Zo stom, als zo'n kind er in valt komt het er niet weer uit en volwassenen ook niet trouwens. Als we naar binnengaan om de panda's in de binnenverblijven te voeren gaat de deur niet, niet op slot maar dicht, er staat dan één van de beveiligers voor, meestal, in de gevallen dat het niet zo is komen de mensen gewoon binnenlopen, als je dan vraagt of ze eruit willen gaan blijven ze gewoon staan, niet normaal. De beveiligers moeten vaak mensen gewoon aan de kant duwen anders gaan ze niet weg. Dat was weer een dag Panda Base, nog 3 te gaan ???? we hopen alleen niet dat er teveel van de vrijwilligers op onze werkplek komen, Sean en ik zijn dan ook al van alles aan het verzinnen om ze uit 'Leopard Mountain' te houden....voor de grap natuurlijk hihi.... Tot later! - Liefs Theda -

Reacties

Reacties

Anita

Hey Theetje,

Geweldig om al die verhalen te lezen. Je kan er wel een boek van maken. Wat zal het tegen vallen dat je straks weer aan het werk moet.

Suzanne

Nog heel veel plezier gewenst!!!!
Genieten..

Gea

Je moet schrijfster worden, zo boeiend de verhalen. Je beleefd wel wat hoor...en mooie foto's hoor. Liefs, dikke knuffel van ons.

Theda

Hey Anietje, dat denk ik ook dat het straks weer tegen gaat vallen haha...
Ik zie jullie volgende week weer :)

Theda

Dank je wel Gea, Ben blij dat je de verhalen leuk vindt :) en de fotos natuurlijk. Dikke kus terug. Tot gauw

Gea

Hoi Theda, goed om te lezen dat het bevalt en je heel veel nieuwe ervaringen op doet. Geniet ervan! Hier is alles ok.
Groetjes van ons allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active