Bifengxia Panda Base 7

Bifengxia Panda Base 7 Gisteravond tijdens het eten hadden we een nieuwe vrijwilliger erbij, Cory uit Canada, een vrouw van halverwege 40 denk ik, oud dus haha.... En ze woont in Chengdu, ze is daar een Engels lerares. Ze lijkt wel aardig maar praat ontzettend veel, niet normaal, de rest aan tafel zei bijna niets meer, kon ook niet want zij was steeds aan het woord. Het vervelende was dat ze alleen maar over zich zelf praatte, werd een beetje irritant op een gegeven moment haha.... Gelukkig blijft ze maar 4 dagen. S'avonds hadden filmavond, lekker met z'n allen voor de tv, we hebben de film 'In Time' gezien met Justin Timberlake, erg goeie film. Vandaag is het de laatste dag van Frida, Johann, Elena en Carine, zij vertrekken morgenochtend. Heel jammer want het is een ontzettend leuke groep maarja aan alles komt een eind. Na het weekend ga ik ook alweer m'n laatste week in, niet leuk ???? heb het ontzettend naar m'n zin en kan er wel aanwennen haha... Vanaf morgen moet ik verhuizen in het hotel, Evalina blijft nog 3 weken hier dus zij wordt m'n laatste kamergenoot, ben ik wel blij mee, in iedergeval iemand die ik ken, maakt het een stuk makkelijker. Vanochtend op de Panda Base kregen we er nieuwe vrijwilligers bij, er waren 15 in totaal maar wij kregen er 4 bij, allemaal Chinese studenten, zij blijven 3 dagen, vertrekken maandag weer dus ik denk dat ik maandag en dinsdag weer de panda's voor mezelf heb woo-hoo...???? want dinsdag in de middag komen er weer 15 nieuwe vrijwilligers bij, ben benieuwd waar ze vandaan komen. Met de extra vrijwilligers vanochtend ging het werk best snel, ze hadden geen idee wat te doen dus keken ze eerst naar ons en gingen dan hetzelfde doen, heb dus niet veel hoeven doen vanochtend, ook wel een keer lekker want dat hard werken wat wij doen is heeeeel erg zwaar ???? was wel grappig want bij het voeren vanochtend gaf ik elke vrijwilliger een stuk panda cake of winterpeen, zodat ze deze aan de panda's konden geven maar niemand gaf het haha.... Ik eerst voor doen en tien zij één van die studenten 'mogen we dit echt zelf aan de panda geven?' Hihi... Zo leuk. Na het voeren pakte één van de studenten het bord uit m'n handen en zei tegen mij 'I will clean the plate, you take a rest now' ik was helemaal verbaasd haha.... S'middags was het echt chaos op onze werkplek want het begon opeens te regenen, we hebben de panda's dan ook later gevoerd dan normaal. De toeristen kwamen ons kantoor binnen om te schuilen en stonden echt overal, bijna geen doorkomen aan. Na een uurtje was het gelukkig weer droog. S'avonds hebben we met de andere vrijwilligers en de Chinese studenten een naam spel gedaan om zo de namen te leren alleen de helft gaat morgen weer naar huis. Het was wel lachen, nadat we we een rondje iedereen z'n naam moesten onthouden en zeggen, in totaal 26, moest je er een beweging bij maken. De Chinezen zijn behoorlijk verlegen en liepen ook rood aan als ze iemands naam moesten zeggen en de bijbehorende beweging, grappig om te zien. Daarnaar zijn we met ons groepje naar de Pandabar gegaan, voor een laatste drankje met z'n allen, onderweg daarnaar toe kwamen we 'fire flies' tegen, muggen die oplichten in het donker. Al met al weer een leuke dag alleen jammer dat er 4 van ons vertrekken morgen. Het is weekend ???? weer leuke dingen op de planning! Fijn weekend allemaal. - Liefs Theda -

jan w

mooi verhaal
ben blij dat je het naar je zin hebt.

Frauke

Top!! Veel plezier nog. Xxx

Theda

Dank je wel, komt helemaal goed :)