Bifengxia Panda Base 9

Bifengxia Panda Base 9 Vanochtend weer heerlijk aan het werk bij de panda's, deze keer hielp ik Sean met de panda's 'Hui Hui' (een mannetje van 9 jaar) en 'Cui Cui' (een vrouwtje van 9 jaar). Zowel de buitenverblijven als de binnenverblijven waren een stuk schoner dan van Bai Yang, Qian Qian en Shu Qin, we waren dan ook in no-time klaar ????. De verzorgers vroegen hoelang we nog bleven, 'helaas m'n laatste week' zei ik, waarop één verzorger ( Zhang Le) een beetje een gekke jongen, de gangmaker zeg maar, brengt wat leven in de brouwerij hier hihi.... Hij vroeg of we deze week nog met z'n allen de kroeg ingaan. Panda bar zeiden we als optie maar die wordt gerund door een collega van hun waarop iedereen gelijk 'no...no...' riep. 'We gaan naar een goeie kroeg' zei Zhang Le 'in Ja'an, de kroeg KTV'. Ben benieuwd hoe Chinezen uitgaan ????. Zhang Le had vanochtend een gekookt ei op de kachel/kook ding gelegd zodat het ei weer warm werd, heeft ie wel vaker gedaan. Hij maakt eerst een stukje schil stuk en dan legt hij het op de kachel/kook ding alleen had hij de schil blijkbaar niet genoeg stuk gemaakt en waarschijnlijk te lang er op gelegen (het begon nl al te stinken) hij pakte het ei eraf gooide het op de grond waardoor de ei explodeerde, best wel een knal en er kwam rook uit haha.... Die was natuurlijk niet eetbaar meer. Bij het schoonmaken van de verblijven hadden we wederom een fotoshoot, op een gegeven moment kreeg ik een baby meisje in m'n handen gedrukt, op zich niet erg, alleen de baby had een wit jurkje aan en ik had m'n vieze overal aan met vieze handschoenen (die ik voor de 3e week gebruik) maar dat was geen probleem zei de Chinees in handgebaren, arm kind! S'middags werd het aanzienlijk rustiger in het park, heerlijk. Het weer was wederom prachtig weer, heerlijk warm met een klein briesje. Hoop dat het de rest van de week ook zo blijft, alhoewel ik wel goed voorbereid ben nu, heb al een poncho en vorige week een paraplu van het park gekocht dus de regen mag komen maar liever niet ????. Vanmiddag heb ik Hui Hui en Yi Bao panda cake en appels gegeven, Hui Hui is echt grappig, het is alsof hij ons hoort aankomen want zodra de deur open gaat zit hij klaar haha... Hij is ook de enige panda die hele grote stukken cake in één keer in z'n bek stopt, hij doet z'n tong naar buiten, daar kun je het opleggen en werkt alles in één keer naar binnen hihi... de andere panda's nemen bijna elk stuk in de hand en bijten er een stukje vanaf en beginnen te kauwen. Hui Hui heeft ook geen ronde kop, hij heeft een beetje een punt hoofd. ontzettend leuk om te zien hoe elke panda er weer anders uit ziet maar hoe ze er ook uitzien het blijven geweldige schattige dieren, vindt ze allemaal leuk ????. Dat was het weer voor vandaag, waarschijnlijk vanaf morgen weer rustiger dagen in het park, morgen is de laatste dag van de vakantie ????. Tot later. - liefs Theda -