Bifengxia Panda Base 4

Bifengxia Panda Base 4 Vandaag komen er meer vrijwilligers bij, ben benieuwd waar ze vandaan komen, we zien ze tijdens de lunch. Sinds vorige week woensdag hebben we geweldig weer gehad, zon, strak blauwe lucht en erg heet, gisteravond begon het met regenen en vanochtend regende het nog. Ook niet zo gek als je bedenkt dat dit regenwoud is hihi... De luchtvochtigheid is ontzettend hoog hier, ook als de zon schijnt ben je gewoon klammig en nattig de hele dag maar vooral natte kleren of handdoeken (na het douchen) worden gewoonweg niet droog. Het bed is ook vochtig, vandaar de elektrische deken en daar ben ik heel blij mee want in een vochtig bed stappen is echt goor, als ik ga douchen leg ik de handdoeken tussen de dekens in m'n bed en zet de stand op maximaal, laat de hele dag zo staan en als ik s'avonds weer ga douchen zijn de handdoeken lekker droog en warm! :) tijdens de nacht blijft de elektrische deken aan want het is binnen no-time weer vochtig. Ik had in Chengdu een poncho gekocht dus die kon ik mooi uitproberen. De voorkant van de poncho is ontzettend lang, kwam ongeveer tot m'n schenen, de achterkant iets korter en er zat een soort van muts/baseball pet op, weet je wel met zo'n klep ervoor en moet zeggen dat het een ideale poncho is. Aangekomen, droog en wel op de panda base, hadden Mr. Hu en ik nog een verzorger er bij, een vrouw genaamd Li Xiao Yan, geen idee wat de voornaam is of achternaam laat staan hoe uit te spreken haha... was leuk om haar er bij te hebben, een vrouw, ze is wel heel luidruchtig, heb geen idee wanneer ze in een discussie is of dat ze aan het bekvechten zijn. Er is ook geen enkele woord die bekend voorkomt dus ze kunnen het overal over hebben. Omdat het regende vanochtend was alles ontzettend glad, echt oppassen, het ging dan ook niet zo snel als de andere dagen maarrrr toch nog om 10.30uur klaar :) het bleef regenen dus hebben we de hele tijd binnen gezeten, ze hebben ook een soort van een kacheltje, het is ook gelijk een kookplaat waar ze vaak s'ochtends rijst op warm maken. Vanaf morgen begint er een nationaal feestdag die 7 dagen duurt, deze dagen mogen we ook geen vrij nemen, had ik denk ik ook nog niet verteld maar naast onze drukke schema en hard werken de hele dag mogen we ook nog 1 dag vrij nemen (weekend niet meegeteld) alleen tijdens nationale feestdagen zoals de komende 7 dagen mag het niet. Ik begreep dat het dan gekkenhuis is in het park, de verzorgers moeten ook aan het werk maar voor de rest (behalve winkeliers, ziekenhuis etc.) is iedereen vrij, 7 dagen lang en schijnbaar komen de meeste naar de panda base, kan nog wel es leuk worden haha.... Er werd ook van alles opgezet buiten, extra tafels met een open tent er over heen, er kwam ontzettend veel drinken, snacks en knuffel panda beren naar onze werkplek, ook allemaal voor de nationale feestdagen en ik begreep dat wij, hier op onze werkplek, de pandaclub hebben morgen, geen idee wat het inhoudt maar we zullen zien. Na de laatste voeding liepen we terug naar het hotel voor de lunch en het was droog woo-hoo :) aangekomen daar hebben we kennis gemaakt met de nieuwe vrijwilligers, 2 uit Brazilië, 1 uit China (die Engels spreekt) en 4 mensen uit China, Hongarije en Zweden, deze zijn allemaal doof, ze werden begeleid door een Zweedse man die leraar is in het noorden van China. Ze blijven allemaal maar een week, ze vertrekken zaterdag weer, betekent dat Sean en ik maandag en dinsdag weer alleen de panda's moeten verzorgen, beetje jammer......maar niet heus haha...meer panda quality voor ons :) om 14.00uur kregen de panda's nieuwe bamboe en ik was druk bezig met het slepen van de bamboe naar de buitenverblijven wordt ik opeens gestopt door een groep Chinezen, en je raad het al....ze wouden op de foto, de vrouwelijke verzorger (Li heet ze trouwens) zei dat de mensen maar even moesten wachten, eerst de panda's haha... En dat deden ze ook, ze wachten tot ik klaar was, fotoshoot gedaan en tot gingen ze panda's fotograferen hihi.....ik vindt het allemaal zo raar, vreemde mensen die Chinezen en maar 'Hello' blijven roepen, ze gaan net zolang door tot je iets terug zegt en als je dat doet beginnen ze hard te lachen haha.... Sean en ik zijn blijkbaar een 'vreemde soort' :) Vanmiddag gingen we de panda's iets eerder voeren, nl om 15.50u normaal om 16.20u en gingen Sean en ik ruilen van panda's. Mr Hu en ik deden de 4 panda's aan de andere kant en Sean en zijn verzorger onze panda's, waarom dat was, geen idee misschien denken ze dat we snel verveeld raken ofzo. Bij het hotel werd ik aangesproken door een Chinees genaamd Tom Tao en hij gaf me een kaartje, hij blijkt een Cafe te hebben, ca.50 meter achter het hotel. Het cafe heet, hoe kan het ook anders, de Panda Bar haha.... Met de groep besproken en we gaan dus vanavond naar de Panda Bar :) ben benieuwd! Ik laat het hier bij, morgen meer nieuws en ik zal proberen om nog wat foto's op de blog te zetten, gisteren is het helaas niet gelukt, internet is soms zo traag of regelmatig weg. Later! - liefs Theda -

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active