Bifengxia Panda Base - Ja'an - Chengdu

Bifengxia Panda Base - Ja'an - Chengdu Gisteravond hebben we met 6 mensen Chinese liedjes geleerd haha... Als eerste 'happy birthday' in het Chinees omdat dat het makkelijkste liedje was om te leren en daarnaar een traditioneel liedje die elke Chinees hier in China kent, dat was wel even andere koek maar absoluut lachwekkend hoe iedereen het Chinees uit sprak, dat was nog het moeilijkst, de woorden goed uitspreken, dat hadden we zo goed als onder de knie maarja er hoort ook een melodie bij en die twee samen was nog niet zo makkelijk haha... Maar zeker leuke avond gehad. Gisteren bij het avondeten heb ik mijn certificaat en een speldje gekregen, als dank voor mijn vrijwilligerswerk, alleen op de certificaat stond dat ik van 8 okt tot 10 okt aanwezig was, dat klopt natuurlijk niet, dus vanochtend moest Lee terug naar de Panda Base om een nieuwe te laten maken maar ik heb hem gekregen en nu met juiste data :) Gisteravond is het begonnen met regenen en vanochtend regende het nog pijpenstelen, was zo blij dat ik een taxi had geregeld die me voor de deur kwam ophalen. De andere mensen stonden klaar om te vertrekken om 8.30u totdat één van de dames toch weer bij me kwam om te vragen hoe het nu precies zit met de transport naar Chengdu, heb het nog een keer uitgelegd en toen ging er eindelijk een lampje branden bij de anderen. Ze wilden nu ook met de taxi, ze hadden eindelijk door dat het nemen van 3 bussen en het gesjouw met de bagage, de berg op en af en een uur langer onderweg zouden zijn, veel te omslachtig was, vooral omdat het nu zo hard regende haha... Dus halsoverkop naar Lee om te vragen of ze alsnog een taxi kon regelen, gelukkig kon dat. Hun taxi was er rond 9.00u. Sean, Evelina en ik hadden nog een uur, heerlijk relaxed. Om 9.30u was dan ook onze taxi er. 40 minuten later stond ik op het busstation afscheid te nemen van Sean en Evelina, wel jammer hoor maargoed aan al het goede komt een eind. Sean en Evelina zijn eigenlijk ook klaar om naar huis te gaan zeiden ze, Sean heeft nog een week en heeft gisteravond al zijn spullen uitgezocht en wat ie niet nodig meer heeft al ingepakt, 'I am ready to go' zei hij. Hij had er een foto van gemaakt en liet het ons zien tijdens het avond eten, zijn stapeltjes kleren wat hij nog nodig heeft voor de komende dagen haha.... Evelina zou eigenlijk nog 2 weken blijven maar omdat ze de laatste week alleen zou zijn als vrijwilliger heeft ze besloten om een week eerder te stoppen en gaat de laatste week waarschijnlijk nog een 'horse tracking' doen van 3 dagen in de bergen, ook heel leuk! Ze zei vanochtend 'I really hope the last week goes fast, 14 more days to go and i'm counting' haar organisatie had gezegd dat ze minimaal 6 weken moest doen anders was het de moeite niet waard, ze wouden haar eerst 8 weken aansmeren maar Evelina zei dat 6 weken waarschijnlijk lang genoeg is, en gelukkig maar voor haar! De busrit naar Chengdu verliep goed en snel, rond 12.15u waren we in Chengdu en de busstation zit achter ons hotel dus dat was makkelijk om de weg te vinden naar het hotel. Alleen ik dacht dat Lee en ik een reservering hadden gemaakt in het hotel maar daar aangekomen (met 2 mensen van de andere groep) zeiden ze dat ik waarschijnlijk een reservering had in het hostel (zit naast het hotel) Mrs. Panda heet het hotel, hoe toepasselijk haha... Ik kon kiezen uit een 6 persoons kamer, een 4 persoons kamer, een basic single room en suites en nog luxer. De andere 2 hadden gekozen voor een 4 persoons kamer maar eerlijk gezegd had ik niet zoveel behoefte om mijn laatste 2 nachten met nog 3 anderen te delen. Mijn hostel tijd heb ik al in andere landen gehad en je weet nooit wie er bij je op de kamer komt en daarbij komt dat ik een paar ontzettend luidde snurkers op de kamer gehad. Met dat in gedachten heb ik toch gekozen voor een 'basic single room' en wederom voor de prijs hoef ik het niet te laten, €11,- per nacht haha.... Heb nu een grote één persoons kamer met een twee persoons bed, heerlijk! Het is een ontzettend leuk hostel, begrijp eigenlijk niet waarom we in het hotel geslapen hebben toen we aankwamen, dit is veel leuker. Er zit een bar in, een lounge gedeelte, een overkapte buitenplaats met biljart, en een heel leuk terras plus wat misschien nog wel belangrijker is 'westerse toiletten' een gewone wc-pot dus haha.... Nadat ik ingecheckt had en m'n spullen op de kamer had geïnstalleerd ben ook ik eerst naar de supermarkt geweest (zag ik onderweg, dichtbij het busstation) om chocola te kopen en koekjes ofcourse hihi... En nu zit ik heerlijk in 'Maan Coffee' te genieten van een grote mok zwarte koffie (is lang geleden) en een ham/kaas panini, lekker lekker! Ik weet niet meer of ik het verteld had maar Maan Coffee is een grote brasserie achtige café waar je heerlijk broodjes, salades, smooties, vers geperste sinaasappelsap en toetjes kunt eten en drinken en natuurlijk allerlei soorten koffie, zwarte koffie, cappuccino, espresso enz. Als je iets besteld krijg je een teddybeer mee (ze hebben verschillende kleuren) dit betekent dat je wacht op jou bestelling, de kleur van de teddybeer staat ook op het bonnetje. Zodra ze je bestelling brengen nemen ze de teddybeer weer mee. Ze hebben heerlijk lounge banken en stoelen, gratis WiFi en je kunt zolang blijven zitten als je wilt. Het regent helaas nog steeds in Chengdu en het begint harder te waaien, ik hoop dat het morgen droog is zodat ik effe de stad in kan gaan op m'n laatste dag en anders moet ik m'n poncho maar weer aan haha.... Misschien morgen m'n laatste verhaal, als er wat te vertellen is en anders zie, hoor of spreek ik jullie in Nederland weer :) Tot gauw. - Liefs Theda -

Reacties

Reacties

Frauke

Veel plezier nog xxx

Theda

Dankje sis xxx

jan w

fijne laatste dagen .en tot maandag.

IDeals

Dit artikel helpt me zo veel! Ik vind het zo leuk! Bedankt Mijn goede vriend.

IDeals

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active